LITE AV VARJE

Här är lite bilder av olika grejer jag har varit på i sommar.

Ford Corsair från 63 eller 64 dom flesta rostade bort innan 75 men den här hittade jag i Gammelvala.

BMW 2002 TII från 74 en drömbil för många grabbar på den tiden, den såg jag i Hultsfred.

Växelplog det trodde jag var moderna grejor, den här grållen med enskärig växelplog är från tidigt 50 tal.

En gammal härlig lingrävare.

Vägbult i ett härligt skick.

 

Tändkuler i långa rader dom här bilderna kommer från Målilla en jättefin tillställning.

Var i Huskvarna på fikakväll då fanns den här Kapitän i nyskick.

En plymouth från 57 en klassiker.

Vilka härliga utsmyckningar det fanns förr, en riddare och lyfter man på visiret så är nyckelhålet till koffertluckan där.

Var på cruising i Norrköping och tog några bilder samt några öl, såg den här fina lastbilen.

  

En 4dörrars Saratoga 57 i mycket bra skick, min egen 57:a därimot läcker olja i bakre ramlagret och går bara på sju cylindrar vid låga varv, troligen en ventil som inte tätar. Tur att det slut på sommaren så man kan fixa detta i vinter.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0